måndag 4 februari 2013

Söndag

Började dagen med att stiga upp 06:15 för att vara i stallet strax före 07:00. Jag skulle hoppa lite på clearroundbanan som stod inne i stora ridhuset. Och det gick finfint, han var lagom pigg :) Vi hoppade hinder som var ca 70 cm till ca 1 meter. Väldigt fin i markarbetet var han också.
Imorgon så stiger jag upp lite tidigare igen, hovslagaren kommer vi 10-tiden och tänkte att jag skulle rida innan dess.
Har planerat in lite tävlingar med honom och det är faktiskt mest dressyr!
24 februari så ska vi hoppa en 95 cm på hemmaplan.
10 mars så ska vi rida dressyr, LB:2,  i Falkenberg (jag är första reserv just nu, men lär komma med)
23 mars så såg jag att vi har dressyrtävling hemma, och då blir det nog en LB:2 där också.
Det är kul att kunna rida dressyr på honom då jag inte vill hoppa lika mycket med honom nu som tidigare. Han är ju ändå 19 år och varje gång han hoppar så ska han tycka att det är kul, och om vi hoppar alldeles för mycket så kanske han kan börja tröttna. Tror visserligen att det ska mycket till att han ska tröttna på att hoppa ;)

Film från när vi hoppade imorse. Laddade upp filmen på Youtube utan Wi-Fi. Därav lite suddig kvalitet eftersom det inte blev i HD.
Jag håller honom i lite undertempo emellanåt. Eller inte undertempo men jag kunde haft en lite bättre "schwung" i galoppen.
Och så är jag lite för framme med min överkropp, men jag skyller det på ringrostighet då det var ett tag sedan vi hoppade ;)

Inga kommentarer: