söndag 27 oktober 2013

I´M BACK!

Låter nu den här bloggen återuppstå! ;)
Vet inte hur många som kollade min blogg innan, men det är lite kul att kunna skriva lite om vad som händer i livet :)

Detta har hänt sedan jag senast bloggade:

  • Jag hade en trevlig tripp till London
  • Mamma och jag åkte till EM i Herning, Danmark i augusti och såg svenska laget hoppa hem brons
  • Mitt högra knä började krångla mer och mer så det blev en operation för 2 veckor sen
  • Vi har bytt stall jag och Neptun så nu står vi på ett litet mysigt ställe där vi trivs superbra
  • Neptun skadade sig i somras och blev halt i ett bakknä. Det var förmodligen en sträckning efter att vi tagit en galopp uppför en grusbacke. Han fick en dos kortison i knät och sen blev han bra, men inga fler galopper uppför backar.
  • Just nu så rider jag inte alls "tack" vare min knäoperation, men Neptun rids då av lite andra och det går jättebra. Jag hoppas att jag snart är tillbaka i sadeln och då hoppas jag att vi kanske kan tävla lite smått igen, och att det inte blir nåt mer med hans bakknä.
  • Jag har kommit in på en utbildning! Jag läser nu till sjuksköterska och går in på 9:e veckan. Jag tycker det är jättekul. Min plan var ju från början att komma in på biomedicinsk analytiker-programmet men jag klarade inte av fysiken som man var tvungen att ha. Men sjuksköterskeprogrammet känns väldigt bra än så länge.
  • Jag har också fått förstahandskontrakt på en lägenhet vilken jag får tillgång till på fredag. Är väldigt glad över det! Efter 3,5 år i bostadskö...

Inga kommentarer: