tisdag 26 februari 2013

Vår

Det har varit vår i luften de senaste dagarna och det märks inte minst av på Neptun!
Han har smågnäggat åt några ston i stallet, och det gör han aldrig annars, jättesöt är han för det är som om han mumlar.
Och så gick jag med honom i eftermiddags och skulle hämta en vattenspann i en hage. Vi gick längs med långsidan på ett av ridhusen och jag kände hur mycket energi han hade. Så jag började springa med honom och då satte han av i världens trav och hans nacke och hals blev dubbelt så stor! Varför är aldrig någon framme med kameran vid såna tillfällen? Sen hämtade vi spannen och så började jag springa på tillbakavägen också, och då började han typ att galoppera på stället, haha! Jag lugnade honom lite och sprang igen och då fick han en supertrav igen! Det är den traven som han borde kunna visa nästa söndag tycker jag när vi ska tävla dressyr ;)
Han blir så jäkla snygg när han blir hingstig, för det är vad han blir! Med den nacken och energin... :) Vem kan tro att den killen är 19 år? ;)
Så fin han är min häst!

Imorgon så ska jag jobba 16-22. Hoppas att det är fint väder imorgon bitti så att det blir en härlig promenad som jag tänkte ta då. Får ta stallet efter lunch så att jag får ridit den lille "hingsten" innan jobbet.

Gjorde ju fysikprov imorse... Ehhrm... Inga kommentarer... Alltså inget vidare.

Inga kommentarer: