tisdag 5 mars 2013

Lekt rövare

Idag så har Neptun lekt rövare igen. Han har ordentliga vårkänslor verkar det som.Vi red inne i stora manegen och det var ett par ridskolehästar därinne. När dom gick ut så var vi längst bort i ena hörnet, och när han hörde att dom försvann så blev han uppspelt eller nåt och stack iväg längs långsidan med ett par bocksprång längs vägen, haha! Efter det så kunde jag inte rida ner där utan att han ville sticka iväg igen den busen! Sen under resten av passet så hoppade han halvt i luften varje gång han hörde nåt spännande.
Man ska väl bara vara glad att man har en så pigg och glad 19-åring så det går ju inte att bli arg på honom ;)

Skulle ju egentligen till Falkenberg på söndag och tävla dressyr. Tyvärr så har jag fått stryka oss då jag fick tillbaka resultat på fysikprovet, och jag måste göra om det vilket jag hade på känn. Jag ska göra det på tisdag nästa vecka och då behöver jag all tid jag kan få för att plugga till det. Så jag och mamma kom överens om att det blir bäst att stryka, man lägger ju ändå en hel dag på det.
Undrar hur ledsen pappa blir som slipper köra till dressyrtävling? Haha!
Men nästa lördag så blir det hopptävling! :) Vi ska till Nordhalland och hoppa en klass, 1 meter.


Buuuspojk! ;) Visst är han för söt på den här bilden??
Ingen dressyr på söndag tyvärr, här är ifrån december. Det är bilder tagna från film så därför lite kass kvalitet!

Inga kommentarer: